Predicții pentru premiile OSCAR 2024 (3)

Oscars9

Am intrat pe ultima sută de metri din cursa pentru mult așteptatele Premii Oscar, iar acum, știind cine sunt nominalizații din acest an, se poate observa că, și anul acesta, Academia a decis să recunoască meritele unor filme extraordinare, unor performanțe actoricești memorabile, dar si a unor scenarii sau coloane sonore impresionante.

În cadrul ceremoniei de anul trecut, multiplele victorii istorice ale filmului Everything Everywhere All at Once au arătat progresul Academiei in materie de recunoaștere a meritelor unor producții din genuri cât mai diverse și cu distribuții din ce în ce mai variate, iar nominalizările din acest an arată că acest lucru va deveni noua normalitate, fapt care nu poate decât să bucure lumea filmului de calitate. Ca în fiecare an, există producții ale căror merite erau vrednice de a fi recunoscute, printre care Ferarri (performanțele lui Adam Driver si Penelopei Cruz fiind demne de toată lauda), The Killer (direcția regizorală a lui David Fincher este unică in acest an), Air (scenariul original al lui Alex Convery este printre cele mai bune ale anului), Beau is Afraid (jocul actoricesc al lui Joaquin Phoenix eleveaza un film extrem de bizar la rang de artă abstractă), Asteroid City (scenografia filmului lui Wes Anderson este impresionantă, ca de obicei), Dream Scenario (performanța excepțională a lui Nicolas Cage stă la baza unui film inovator) sau Saltburn (scenariul lui Emerald Fennell fiind memorabil de straniu).

În a 96-a ediție a Premiilor Oscar, filmul Oppenheimer este de departe cel mai aclamat, cu 13 nominalizări, urmat de pelicula Poor Things, cu 11 nominalizări, iar producția Killers of the Flower Moon incheie acest top cu nu mai puțin de 10 nominalizări.

Cel mai bun regizor

Nominalizări:

  • Anatomy of a Fall – Justine Triet
  • Killers of the Flower Moon – Martin Scorsese
  • Oppenheimer – Christopher Nolan
  • Poor Things – Yorgos Lanthimos
  • The Zone of Interest – Jonathan Glazer

Într-o categorie oarecum previzibilă, deși Greta Gerwig (Barbie) sau Alexander Payne (The Holdovers) meritau și ei un loc în această cursă, este destul de clar că lupta va fi una strânsă între Christopher Nolan și Martin Scorsese. Va fi interesant de urmărit dacă Academia îl va premia pe Scorsese, un titan al lumii cinematografice, deținător al recordului de nominalizări la Premiile Oscar, cu nu mai puțin de 10 nominalizări, dar cu o singura victorie, sau pe Nolan, o legendă a cinematografiei moderne, care, în mod surprinzător, are o singură nominalizare in palmares și nicio victorie la această categorie, deși filmografia lui cuprinde unele dintre cele mai bune filme lansate în secolul XXI. Desigur, nu foarte departe în cursă, se află și Yorgos Lanthimos, o voce distinctă printre nominalizații din acest an, deoarece, filmul său, o comedie steampunk, poate reprezenta o gură de aer proaspăt printre dramele care îl acompaniază, dar, în aceeași măsură, poate constitui ceva mult prea bizar pentru a obține marele premiu. Șansele ca Jonathan Glazer sau Justine Triet să câștige sunt destul de mici, deși ambii au reușit să cârmuiască cu succes două filme cu mesaje profunde, o poveste sfâșietoare din timpul Holocaust-ului (The Zone of Interest) și o dramă a unei familii devastate de o crimă brutală (Anatomy of a Fall). Toți cei cinci nominalizați sunt, fără doar și poate, demni de a li se citi numele pe plicul câștigător în seara cea mare, dar, toate semnele indică faptul că învingătorul va fi Christopher Nolan, filmul său fiind o capodoperă din toate punctele de vedere, reușind să înglobeze într-un singur film toate aspectele care i-au definit întreaga carieră.

Cel mai bun montaj

Nominalizări:

  • Anatomy of a Fall – Laurent Sénéchal
  • Killers of the Flower Moon – Thelma Schoonmaker
  • Oppenheimer – Jennifer Lame
  • Poor Things – Yorgos Mavropsaridis
  • The Holdovers – Kevin Tent

Fără doar și poate, lupta din acest an la această categorie se poartă între filmele Oppenheimer și Killers of the Flower Moon. Cele două montoare, Jennifer Lame și Thelma Schoonmaker, reușind performanța de a ”asambla” toate elementele componente ale filmelor la care au lucrat într-o manieră coezivă, lucru dificil de realizat întrucât ambele producții au o durată de mai bine de 3 ore fiecare, iar acest lucru nu se simte absolut deloc, grație măiestriei celor două profesioniste. Deși munca titanică depusă de Lame și Schoonmaker este demnă de toată lauda și, oricare dintre ele ar ridica marele trofeu va fi pe merit, șansele ca filmul Oppenheimer să fie câștigătorul a numeroase premii în cadrul ceremoniei o aduc pe Lame cu o treaptă mai sus decât competiția ei directă. Desigur, dacă se dorește a fi premiată o abordare mai ieșită din comun, ca de exemplu montajul clasic din filmul The Holdovers sau cel ușor eclectic al filmului Poor Things, această victorie ar fi una surprinzătoare, dar bine meritată. Singurul film cu șanse slabe de a câștiga la această categorie este Anatomy of a Fall, montajul realizat de Laurent Sénéchal nereusind să se ridice la nivelul celorlalți nominalizați deoarece nu se face remarcat prin nimic special.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *