The Veil – Un thriller cu spioni care nu reușește să își stabilească o identitate proprie
După un început de an spectaculos, în mare parte datorat producției Shogun, FX și Hulu se întorc cu un nou produs de televiziune, și anume miniseria The Veil, care se profila a fi un thriller cu spioni, plin de momente tensionate și răsturnări de situație. Din păcate, serialul creat de Steven Knight (Peaky Blinders) nu reușește să impresioneze sub niciun aspect, cele 6 episoade ale sale fiind extrem de previzibile și clișeice, conturând tabloul unui nou proiect de televiziune mediocru.
The Veil urmărește povestea lui Imogen (Elizabeth Moss), un agent secret al serviciilor de informații britanice, care primește misiunea de a se apropia de Adilah El Idrissi (Yumna Marwan), un eventual agent ISIS, pentru a obține detalii cu privire la un posibil atentat al grupului de teroriști în occident. Pe parcurs, relația dintre Imogen și Adilah frizează limitele profesionalismului și pune în pericol misiunile celor două femei, fapt care ar fi putut aduce o notă de imprevizibilitate și inovație producției, dar care nu este folosit la adevăratul potențial, permițând miniseriei să se scalde în apele tulburi ale convențiilor genului cinematografic cu spioni.
Serialul este structurat în așa fel încât dialogurile tensionate și momentele pline de suspans să primeze în defavoarea scenelor de acțiune spectaculoase cu care filmele cu James Bond sau Mission Impossible ne-au obișnuit, dar, din păcate, acest lucru nu este realizat într-o manieră captivantă, din contră, liniile de dialog sunt neinteresante și repetitive, iar acest lucru scade nivelul calitativ al producției. Războiul psihologic dintre cele două agente este punctul forte al miniseriei, dar, în a doua jumătate a serialului, povestea este diluată de apariția unui personaj cu intenții necurate, firul narativ al acestuia, dezvoltat în fundal până în ultimul episod, acaparând toată atenția scenariului și conducând producția spre un final dezamăgitor, grăbit și previzibil.
Un capitol unde producția reușește să surprindă, într-o mică sau mare măsură, este cel al performanțelor actoricești, Elizabeth Moss (The Handmaind’s Tale) reușind să creioneze un personaj complex, plin de secrete și traume ascunse, care se face remarcat printr-o abordare nouă, mult diferită de cea a predecesorilor săi din istoria filmului. De cealaltă parte, Yumna Marwan (Little Birds) o aduce la viață pe Adilah într-o manieră ambiguă, sădind semințele îndoielii cu privire la adevăratele ei intenții atât în sufletul lui Imogen, cât și în cel al publicului. Relația dintre cele două agente reprezintă punctul de atracție principal al miniseriei, cele două femei alternând rolurile de interogator/interogat într-un război psihologic fascinant, care constituie, totodată, și nucleul emoțional central, element care ar fi meritat mult mai multă atenție din partea creatorului pentru a ajuta serialul să își creeze o identitate proprie.
Dualitatea oamenilor, adevărurile ascunse și loialitățile divizate sunt doar câteva dintre conceptele cu care cel mai nou serial al lui Steven Knight a încercat să opereze, dar complexitatea proiectului se pierde pe parcursul celor 6 episoade ale sale. Direcția narativă neclară și scenariul clișeic și plin de stereotipuri scufundă această producție în oceanul mediocrității, de unde nici măcar performanțele actoricești impresionante ale actrițelor principale nu reușesc să o salveze.
Evaluare
- Actorie – 4/5
- Poveste – 2/5
- Regie – 2/5
- Scenariu – 2/5
- Imagine – 3/5
- Entertainment Value – 2/5
Scor Final – 2/5











2 Responses
[…] și poate, June Osborne este rolul care va defini întreaga cariera a fantasticei Elisabeth Moss (The Veil), cameleonica actriță surprinzând cu măiestrie fiecare nuanță a acestui personaj greu […]
[…] mai bune și mai populare producții de televiziune ale deceniului trecut, opera lui Steven Knight (The Veil) devenind instant un adevărat fenomen cultural global, continuând cu succes eforturile creative […]