Tarot – Un film horror inventiv, dar care suferă din cauza unui scenariu haotic
Anul 2024 este unul plin de proiecte cinematografice din genul horror, dar, din păcate, multe dintre ele, în ciuda potențialului vizibil, nu au reușit să se facă remarcate sau plăcute de critici și fani, iar pelicula Tarot reprezintă un nou asemenea exemplu. Regizat de Spenser Cohen și Anna Halberg (Shattered), filmul aduce în prim plan o premisă interesantă, care combină elemente din proiecte precum Ouija sau Final Destination, dar execuția lasă mult de dorit, conturând, astfel, tabloul unei producții care nu reușește să impresioneze din foarte multe privințe.
Tarot urmărește povestea unui grup de studenți, format din Haley (Harriet Slater), Paxton (Jacob Batalon), Grant (Adain Bradley), Paige (Avantika), Madeline (Humberly González), Lucas (Wolfgang Novogratz) și Elise (Larsen Thompson), care au închiriat un conac sinistru pentru a sărbători ziua unuia dintre ei. După ce descoperă un pachet de cărți de tarot înfricoșătoare, tinerii o conving pe Haley să le citească viitorul în funcție de zodia fiecăruia, fără să își dea seama că, în acest proces, au declanșat un blestem nemilos, care le va pecetlui soarta. Rând pe rând, studenții încep să moară în moduri din ce în ce mai brutale, inspirate din prezicerile lui Haley, pornind o cursă contra timp împotriva blestemului și a destinului însuși. Pe cât de interesantă și de plină de potențial era această premisă, pe atât de dezamăgitoare este execuția filmului, iar acest lucru se datorează din cauza scenariului slab, care nu permite publicului să se atașeze de niciun personaj (acestea fiind stereotipice, fără pic de culoare sau complexitate) și este plin de dialoguri nefirești, lipsite de realism și emoție.
Elementul inovativ al filmului constă în alegerea creativă de a lega moartea fiecărui adolescent de personalitatea unei cărți de tarot, precum și de caracteristicile zodiei fiecăruia, lucru care permite producției să construiască scene de acțiune tensionate și înfricoșătoare (deși acest lucru putea fi dezvoltat mai mult, întrucât unele morți sunt previzibile și nu foarte terifiante), care stabilesc un ritm alert și imprimă un element de surpriză în încercarea de a desluși, alături de personaje, sub ce formă se vor împlini prezicerile lui Haley. Din păcate, în ciuda faptului că deznodământul este unul potrivit și plin de suspans, o răsturnare de situație de ultim minut strică în totalitate filmul, fiind extrem de absurdă și lipsită de orice urmă de realism, și pare a fi introdusă doar pentru a livra o ultimă glumă nesărată, care încalcă flagrant regulile acestei lumi, sau pentru a lăsa ușa deschisă pentru o eventuală continuare.
În ceea ce privește performanțele actoricești, acestea nu sunt foarte memorabile sau demne de a fi menționate, Harriet Slater (Indiana Jones and the Dial of Destiny), în rolul lui Haley, fiind singura care reușește să contureze un personaj cu oarecare credibilitate și complexitate, iar Jacob Batalon (Spider-Man: Homecoming), în rolul lui Paxton, fură numeroase zâmbete și este protagonistul celei mai înspăimântătoare secvențe ale întregului film. Tarot este cea mai nouă peliculă horror a anului care se bucură de un potențial imens și de câteva secvențe terifiante și creative din punct de vedere conceptual/vizual, însă construcția personajelor aproape inexistentă și scenariul previzibil scad considerabil nivelul calitativ al producției, care reușește să se situeze puțin peste nivelul mediocrității.
Evaluare
- Actorie – 2/5
- Poveste – 3/5
- Regie – 3/5
- Scenariu – 1/5
- Imagine – 3/5
- Entertainment Value – 3/5
Scor Final – 3/5











1 Response
[…] desăvârșirea actului final al filmului, în timp ce Ray Nicholson (Smile 2) și Jacob Batalon (Tarot) livrează două performanțe secundare captivante, dar personajele Simon și Roscoe sunt limitate […]