The Boys (Sezonul 4) – Un nou sezon spectaculos al celei mai bune satire cu supereroi din toate timpurile
Puțină lume s-ar fi așteptat în 2019 ca serialul The Boys, o adaptare a seriei de benzi desenate scrise de Garth Ennis (Preacher), să ia cu asalt industria cinematografică și să devină una dintre cele mai constante prezențe din pop culture-ul modern. Abordând teme de mare interes, de la demagogie socială și extremism până la rasism și sexism, într-o manieră satirică unică în contextul cinematografic actual, producția creată de Eric Kripke (Supernatural) a uimit și dezgustat publicul timp de 3 sezoane, iar anul 2024 ne aduce următorul capitol al acestei povești excepționale. Criticat pentru comentariul politic și evenimentele îngrijorător de similare cu realitatea pe care le-a prezentat, noul sezon nu uită niciodată să se concentreze pe locul și scopul supereroilor într-o societate contemporană, precum și pe măsurile de combatere a fărădelegilor acestora, un tot unitar îmbrăcat într-un ambalaj complex, plin de lupte violente, personaje cu moralități ambigue și scene interzise minorilor sau celor slabi de înger.
Sezonul 4 al serialului The Boys continuă aventurile echipei conduse de Billy Butcher (Karl Urban) care, după evenimentele explozive din ultimul sezon, încearcă să găsească o nouă modalitate de a-l omorî pe Homelander (Antony Starr), iar virusul letal aflat în posesia vice-președintei Victoria Neumann (Claudia Doumit) pare să fie exact arma de care aveau nevoie pentru a pune capăt erei supereroilor pe Pământ. Însă, drumul până acolo este unul pavat cu obstacole și pericole la tot pasul, precum apariția unor noi antagoniști, descoperirea unei boli misterioase în corpul lui Butcher sau implementarea planului de dominație mondială a lui Homelander, elemente care ridică în mod semnificativ mizele producției și pun bazele conflictului final dintre oamenii obișnuiți și cei cu super puteri. Astfel, noul sezon are structura unui sezon de tranziție, în care toate personajele își completează parcursul evolutiv dezvoltat până în acest punct și își fac loc pe tabla de șah a ultimului conflict, acolo unde soarta lumii va fi pusă în joc și din care nu toată lumea va scăpa cu viață.
Protagoniștii conflictului devin din ce în ce mai clari în aceste episoade, toate personajele alegând una dintre cele două tabere opozante, unii prin trădare, alții din loialitate, iar cei mai mulți din frică, moralitățile ambigue/schimbătoare ale acestora fiind, încă de la început, unul dintre cele mai captivante aspecte ale serialului, iar evenimentele recente îi forțează pe cei mai nehotărâți să își aleagă cauza pentru care vor lupta și să suporte consecințele acțiunilor lor. Desigur, paralela pe care serialul o face cu scena politică a zilelor noastre este destul de evidentă și nu face niciun efort în a masca asta, un lucru care a iscat numeroase controverse și a atras critici serioase la adresa lui Kripke și a echipei sale, dar exact acest element este cel care a atras laudele publicului până acum și care adaugă valoare producției. Încă de la început, satirizarea lumii în care trăim a fost scopul principal al serialului, iar sezonul 4 este atât de actual încât ficțiunea se împletește cu realitatea într-o manieră captivantă și distractivă, dar inconfortabilă pentru mulți privitori, însă acest lucru nu trebuie luat în derizoriu sau privit cu dispreț ci trebuie interpretat ca un semnal de alarmă, îmbrăcat într-un ambalaj comercial.
Sezonul 4 dezvoltă câteva fire narative principale interesante, precum lupta pentru obținerea virusului letal sau dejucarea planurilor lui Homelander și Sage (Susan Heyward) de a ajunge la Casa Albă, dar adevărata comoară a sezonului se află în numeroasele fire narative secundare, care îmbogățesc considerabil povestea protagoniștilor noștri și le oferă fiecăruia dintre ei șansa să evolueze și să fure lumina reflectoarelor în anumite momente semnificative. Așa cum era de așteptat, secvențele violente sau dezgustătoare nu aveau cum să lipsească nici în acest sezon, dar aproape toate sunt folosite cu o anumită intenție în spate, nefiind gratuite doar de dragul de a arăta ceva scârbos sau obscen pe ecran, iar asta nu face decât să ajute la conturarea dimensiunii realiste a producției, care alege să prezinte toate aspectele acestei lumi în varianta lor cea mai crudă și nefiltrată pentru a sublinia mesajul central pe care încearcă să îl transmită. După 3 sezoane incredibile și 7 episoade în care tensiunile au atins cotele cele mai înalte, ultimul episod al sezonului 4 livrează una dintre cele mai puternice rezoluții ale întregului serial (și poate chiar ale anului), răsturnând toate convențiile genului de filme cu supereroi și recalibrând întreaga atenție a producției asupra unui singur fir narativ spre care converg toate poveștile explorate până acum, lăsând astfel ușa deschisă pentru deja confirmatul sezon final, care promite să fie cel puțin la fel de violent, imprevizibil și, mai presus de orice, spectaculos.
În ceea ce privește performanțele actoricești din acest sezon, distribuția face o treabă excepțională, ca de obicei, în a ajuta la conturarea unei lumi populate de supereroi cu moralități denaturate, dar și de oameni obișnuiți, capabili să facă orice pentru a-și atinge scopurile. Antony Starr (Banshee) este de departe cel mai fascinant actor de urmărit, acesta dându-i viață infamului Homelander, antagonistul principal al producției, într-o manieră oribil de captivantă, care te face să îl condamni și urăști pentru acțiunile sale, dar de pe care nu îți poți lua ochii niciodată când apare pe ecran. Deși este o prezență constantă pe tot parcursul sezonului, Starr face o treabă senzațională în episodul 4, în care ne sunt prezentate anumite momente cruciale din copilăria personajului său, actorul oferind una dintre cele mai bune și tulburătoare performanțe ale anului, care ar merita să îl aducă în discuție pentru un eventual premiu Emmy. În egală măsură, Karl Urban (The Lord of the Rings: The Two Towers), interpretul lui Billy Butcher, aduce noi valențe personajului său, care are un parcurs evolutiv interesant, dar deconcertant, în acest sezon, la finalul căruia se află o rezoluție pe cât de previzibilă, pe atât de satisfăcătoare. Scenariul acestui sezon începe să facă din ce în ce mai vizibilă aparenta similaritate dintre acțiunile și comportamentul lui Butcher cu cele ale lui Homelander, ambiguizând astfel limitele dintre cei doi și conturând conflictul final dintre cele două personaje cu scopuri diferite, dar mijloace asemănătoare.
De asemenea, Jack Quaid (The Hunger Games) și Erin Moriarty (Jessica Jones), în rolurile lui Hughie și Starlight, sunt o prezență semnificativă în noile episoade, firele lor narative secundare (reuniunea tragică a familiei lui Hughie și conflictul emoțional prin care trece Starlight și care o lasă fără puteri) permițându-le actorilor să exploreze noi fațete ale personajelor interpretate de ei, atât pe plan individual, cât și în relația de cuplu. Ceilalți actori care dau viață membrilor echipei titulare, respectiv Laz Alonso (Avatar), Tomer Capone (A Tale of Love and Darkness) și Karen Fukuhara (Suicide Squad), se bucură și ei de noi povești fascinante și de numeroase ocazii în care pot atrage atenția cu performanțe emoționante, care îi ajută să evolueze în moduri surprinzătoare pe plan profesional și personal. Nu există loc suficient pentru a vorbi despre toți actorii care fac o treabă uluitoare în acest sezon, dar două performanțe care merită a fi cel puțin menționate sunt cele ale lui Jessie T. Usher (Smile), în pielea supereroului A-Train, care are o călătorie neașteptată pe tot parcursul sezonului, și Cameron Crovetti (Big Little Lies), în rolul lui Ryan, fiul lui Homelander, care, deși nu este convingător tot timpul, reușește să livreze o performanță extrem de matură în momentele care contează. Sezonul 4 vine și cu câteva noi adiții importante, respectiv Susan Heyward (Poltergeist) și Valorie Curry (The Lost Symbol), în rolurile supereroinelor Sister Sage și Firecracker, care vin ca o gură de aer proaspăt pentru a adăuga culoare și complexitate scenariului, iar Jeffrey Dean Morgan (The Walking Dead) are o prezență mai redusă, dar cu impact semnificativ, iar chimia dintre el și Urban este pe cât de electrizantă, pe atât de profană.
Într-un gen cinematografic dominat de producțiile Marvel și DC, serialul The Boys vine ca o alternativă excepțional de bine realizată și împământenită în realitatea zilelor noastre, destinată unui public matur, care este în căutare de inovație și diversitate în ceea ce privește proiectele cu supereroi. Ajunsă acum la sezonul 4, producția Amazon Prime Video pare să nu aibă nicio limită în materie de violență și alte obscenități, un element care ar putea aliena o parte din public, dar acest aspect pălește în fața unei povești bine închegate cu un puternic mesaj social și a unor performanțe actoricești complexe, iar scenele de acțiune brutale și efectele speciale de cea mai bună calitate încununează și aceste noi episoade cu laurii succesului, clasând serialul în rândul proiectelor cinematografice care nu trebuie ratate anul acesta.
Evaluare
- Actorie – 5/5
- Poveste – 5/5
- Regie – 5/5
- Scenariu – 5/5
- Imagine – 5/5
- Entertainment Value – 5/5
Scor Final – 5/5
9 Responses
[…] Kripke (The Boys) a anunțat în premieră următorul capitol din universul The Boys, serialul Vought Rising fiind […]
[…] – Viola Davis (Creature Commandos) și Antony Starr (The Boys) se confruntă în cel mai nou thriller politic al platformei Amazon Prime, primele imagini lansate […]
[…] pe împătimiții proiectelor horror ușor neconvenționale, cea mai nouă peliculă cu Jack Quaid (The Boys) și Sophie Thatcher (Herectic) în rolurile principale construind o poveste ofertantă și […]
[…] Padalecki (Supernatural) a confirmat că va face parte din distribuția sezonului 5 al serialului The Boys, dar rolul său este în continuare ținut secret, mai ales acum că filmările pentru ultimele […]
[…] franciza The Hunger Games și atingând celebritatea grație rolului său memorabil din serialul The Boys, în urma căruia cariera sa a avut o ascensiune fulminantă, călcând pe urmele părinților săi […]
[…] meritele lui Tom Cruise nu le umbresc pe cele ale colegilor săi, mai ales pentru că Simon Pegg (The Boys) și Ving Rhames (Dope Thief) au fost cu el pe tot parcursul acestei călătorii și i-au […]
[…] sale, chiar și cu riscul de a-și pierde viața sau integritatea. În schimb, Antony Starr (The Boys) este la fel de carismatic și amenințător ca de obicei în rolul lui Edward Rutledge, […]
[…] au anunțat că filmările pentru cel de-al cincilea și ultim sezon al serialului cu supereroi The Boys s-au încheiat oficial zilele trecute, noile episoade urmând să fie lansate în vara anului […]
[…] Kripke (The Boys) a anunțat că primele scenarii pentru serialul The Boys: Mexico sunt încă în curs de […]