The Studio (Recenzie) – O poveste îndrăzneață, cu o distribuție fabuloasă și o abordare inedită, definesc una dintre cele mai bune satire hollywoodiene din toate timpurile
Încă de la lansarea sa și până în prezent, platforma Apple Tv Plus a demonstrat că dispune de resursele financiare/creative necesare pentru a livra în mod constant producții cinematografice de mare succes, care să îmbine spectacolul vizual de cea mai bună calitate cu povești și personaje complexe. În galeria celor mai bune proiecte de televiziune moderne, există numeroase seriale care poartă semnătura celebrei platforme de streaming, precum Ted Lasso, Severance sau Slow Horses, iar în această companie selectă li se alătură cu siguranță și cel mai nou proiect creat de mereu surprinzătorul Seth Rogen (Invincible) și de Evan Goldberg (The Boys), care nu doar că depășește toate barierele artistice pentru a atinge culmile succesului, ci și face acest lucru cu o energie ridicolă debordantă și un mod de prezentare neobișnuit de revoluționar. Astfel, serialul The Studio reprezintă o nouă victorie absolută pentru Apple Tv Plus, dar și pentru întreaga industrie cinematografică în sine, lucru accentuat și de scriitura impecabilă a proiectului, dar și de distribuția fabuloasă adusă laolaltă, construind un tot unitar perfect din toate punctele de vedere, meritoriu de a fi recunoscut drept una dintre cele mai bune satire hollywoodiene din toate timpurile, precum și unul dintre cele mai bune și versatile proiecte de televiziune ale anului 2025.
The Studio urmărește povestea lui Matt Remick (Rogen), un cinefil înrăit și nou numitul șef al studiourilor de film Continental, care acceptă cu entuziasm inconștient misiunea de a salva locul său de muncă de la pierzanie și obsolescență, folosind atât pasiunea sa covârșitoare pentru artele cinematografice clasice, cât și ajutorul neprețuit al excentricei sale echipe, formate din vice președintele de producție Sal Saperstein (Ike Barinholtz), mentorul său și fosta șefă a studiourilor Patty Leigh (Catherine O’Hara), șefa departamentului de marketing Maya Mason (Kathryn Hahn) și asistenta executivă Quinn Hackett (Chase Sui Wonders), pentru a readuce studiourile la renumele lor de odinioară. Cu toate acestea, misiunea lui Matt se dovedește a fi una neașteptat de dificilă, după ce CEO-ul Griffin Mill (Bryan Cranston) îl provoacă să lanseze un blockbuster surprinzător de superficial pentru a recupera pierderile financiare ale studiourilor Continental, iar protagonistul nostru se trezește la o răscruce de drumuri, în care are de ales între ambiția sa copleșitoare de a produce filme de un nivel calitativ superior și cerințele stringente ale superiorilor săi de a plasa studiourile pe o direcție orientată spre francize și profitabilitate, în detrimentul profunzii și creativității, fără să realizeze că eforturile sale de a păstra integritatea și relevanța artistică a industriei cinematografice moderne vor provoca mai mult haos decât ordine.
Binomul creativ Rogen/Goldberg s-a făcut remarcat dintotdeauna cu abordările sale îndrăznețe din punct de vedere narativ/tematic, dar și controversate din motive mai mult sau mai puțin evidente, iar acest lucru este mai prezent ca niciodată în proiectul The Studio, care nu doar că strălucește ca o satiră hollywoodiană deopotrivă tăioasă și relevantă, ci și aduce o gură de aer proaspăt imperios necesară pentru a revitaliza o industrie din ce în ce mai polarizată și lipsită de profunzimea sau originalitatea de odinioară. Așadar, oferind publicului acces în culisele unui studio de film fictiv, dar mai ales în birourile celor cu putere decizională în acest context inedit, serialul nu se dă în lături din a explora fiecare aspect integrant al industriei cinematografice într-o manieră neconvențională, construind un tablou general expansiv, format dintr-un singur fir narativ central care se dezvoltă gradual pe fundal (încercările lui Matt de a produce filmul Kool-Aid pentru a-și păstra noua slujbă și a salva studiourile Continental), dar și din numeroase fire narative adiacente captivante (eforturile protagoniștilor de a lansa alte trei pelicule controversate, de a face pace între viețile lor profesionale și cele personale, dar și de a reprezenta cu succes studiourile Continental la gala Premiilor Golden Globes sau în cadrul convenției CinemaCon), frizând limitele fine dintre real/imaginar pentru a ridica semne de întrebare importante cu privire la direcția generală a industriei cinematografice moderne și la viitorul celor care fac parte din ea.
Pe cale de consecință, acest tablou narativ deosebit de complex și de ofertant le-a permis creatorilor să se folosească de cunoștințele lor din culisele industriei pentru a contura o satiră neobișnuit de fidelă realității zilelor noastre, chiar dacă una exagerată în mod ostentativ pentru a reliefa o gamă largă de subiecte relevante în contextul cinematografic modern (conflictele dintre producători și regizori/scenariști, relevanța artelor cinematografice în contextul social actual, problemele de corectitudine politică sau de profitabilitate în detrimentul creativității), iar abordarea oarecum antologică pe care o folosește serialul de-a lungul celor 10 episoade ale sale îi oferă scenariului posibilitatea de a explora fiecare dintre aceste elemente cu respectul și atenția cuvenite. De asemenea, limitând aproape în totalitate interacțiunea dintre public și evenimentele desfășurate pe ecran la perspectiva unică a lui Matt Remick (aspect susținut și de frecventele momente filmate într-un singur cadru continuu, extraordinar de bine implementate și echilibrate pentru a fi eficiente din punct de vedere narativ/tematic), serialul excelează în a construi o odă fantastică la adresa industriei cinematografice de ieri și de azi, totul culminând cu un deznodământ impresionant din orice punct de vedere posibil, încheind majoritatea poveștilor elaborate într-o manieră aproape ireală, dar surprinzător de emoționantă și de atent gândită, care susține afirmația conform căreia farmecul acestei producții revoluționare este unul pe cât de magic, pe atât de absurd.
Nu în ultimul rând, producția The Studio strălucește cu desăvârșire la capitolul performanțelor actoricești, livrate de o distribuție de bază fabuloasă atât în momentele amuzante, cât și în cele dramatice, dar și de o serie aparent interminabilă de oameni care fac parte din industrie și care și-au arătat disponibilitatea de a se juca pe ei însăși în acest proiect, contribuind activ la consolidarea caracterului veridic exagerat al serialului, fără de care povestea s-ar fi năruit iremediabil. Probabil cele mai mari și spectaculoase nume care apar sporadic de-a lungul sezonului sunt Zoë Kravitz (Blink Twice) și Dave Franco (Love Lies Bleeding), simpaticii actori devenind părți importante ale grupului de protagoniști în ultimele episoade ale sezonului și fiind punctele focalizatoare ale unora dintre cele mai amuzante și ambițioase momente ale proiectului. În plus, regizorii Martin Scorsese (Shutter Island), Olivia Wilde (Don’t Worry Darling), Ron Howard (Inferno) sau Parker Finn (Smile 2), precum și actorii Adam Scott (Severance), Anthony Mackie (Captain America: Brave New World), Zac Efron (A Family Affair) sau Greta Lee (Past Lives), dar și co-CEO-ul Netflix Ted Serandos sau jurnalistul Matthew Belloni, își fac și ei apariția în mod ingenios de-a lungul sezonului și, chiar dacă prezența lor este limitată la câte un singur episod, reușesc să fure toată lumina reflectoarelor cu maniera uluitoare în care își exagerează propriile manierisme sau personalități pentru a completa cu succes tabloul acestei satire unice.
În ceea ce-i privește pe actorii care fac parte din distribuția de bază a serialului, Seth Rogen livrează cu siguranța una dintre cele mai bune și amuzante performanțe ale întregii sale cariere, Matt Remick fiind un personaj cu un suflet aparent inocent și o ambiție nobilă de a modifica fața industriei cinematografice moderne, dar care este pregătit să se compromită public/moral pentru a-și împlini visul și a-și face numele cunoscut într-o lume la care obișnuia să se uite admirativ, dar din care a ajuns să facă parte în mod inopinat, fără să dispună de instrumentele necesare pentru a putea face față provocărilor acesteia. Totodată, Ike Barinholtz (The Afterparty) și Catherine O’Hara (The Last of Us) fac și ei o treabă excelentă în rolurile secundare Sal Saperstein și Patty Leigh, confidenții principali ai lui Matt, dar și cei mai mari rivali/contestatari ai acestuia, iar îndrăgiții actori nu ezită în niciun moment să livreze momente distractive inedite, în timp ce Kathryn Hahn (Agatha All Along) și Chase Sui Wonders (City on Fire) completează cu succes acest grup de personaje excentrice, Maya fiind mereu pregătită să ofere câte un comentariu absurd sau o sugestie neobișnuită, iar Quinn reprezentând adeseori punctul de echilibru sau busola morală a echipei. În schimb, Bryan Cranston (Argylle) livrează o nouă performanță memorabilă în rolul lui Griffin Mill, cameleonicul actor reușind să depășească șablonul caricaturistic al CEO-ului studiourilor Continental pentru a creiona portretul unui personaj ridicol prin sine însuși, care este piesa centrală a unora dintre cele mai absurde și halucinant de amuzante secvențe ale întregului serial.
Deși platforma Apple Tv Plus continuă să lanseze anual un număr impresionant de producții cinematografice valoroase din toate punctele de vedere și de un nivel calitativ mult peste media celorlaltor competitori direcți ai săi, nu foarte multe dintre aceste proiecte reușesc să intre cu aplomb în mentalul colectiv și să câștige în unanimitate admirația și susținerea publicului larg, nu pentru că nu ar fi meritorii de acest lucru, ci pentru că, din motive mai mult sau mai puțin clare, vizibilitatea platformei de streaming nu este încă una atât de ridicată precum ar trebui. Din fericire, serialul The Studio este unul dintre acele proiecte care au luat prin surprindere pe toată lumea, grație unei povești captivante, unei abordări inedite și a unei distribuții fabuloase, construind un tot unitar perfect din toate punctele de vedere, care nu doar că ajută producția să se claseze în topul celor mai puternice și ambițioase satire hollywoodiene ale tuturor timpurilor, ci îi permite acesteia accederea în panteonul celor mai bune și complexe producții de televiziune ale anului 2025, a cărei îndrăzneală creativă trebuie recunoscută și asimilată ca un indicator mai mult decât relevant al unei direcții generale optime pentru o revitalizare necesară a industriei cinematografice moderne.
Evaluare serial THE STUDIO
- Actorie – 5/5
- Poveste – 5/5
- Regie – 5/5
- Scenariu – 5/5
- Imagine – 5/5
- Entertainment Value – 5/5
6 Responses
[…] Glen Powell (Hit Man) va fi protagonistul celui mai nou film regizat de legendarul Ron Howard (The Studio), care va urmări povestea dramatică a doi prieteni pompieri, obligați să își testeze limitele […]
[…] multe nominalizări se numără Severance (27 de nominalizări), The Penguin (24 de nominalizări), The Studio (23 de nominalizări) și The White Lotus (23 de […]
[…] Guadagnino (Challengers), s-a mărit cu un nou nume în această săptămână, Ike Barinholtz (The Studio) alăturându-se proiectului în rolul controversatului Elon […]
[…] se află Ella Beatty (Feud) în rolul criminalei Lizzie Borden, în timp ce Rebecca Hall (The Studio) și Vicky Krieps (Old) vor juca două roluri secundare […]
[…] 1990 și din distribuția căruia fac parte Jude Law (Star Wars: Skeleton Crew) și Paul Dano (The Studio), va fi lansat în cinematografe pe data de 21 ianuarie […]
[…] se achită de această misiune cu sensibilitate și ferocitate. În același timp, Dave Franco (The Studio) atrage toată simpatia privitorilor în pielea personajului Tim, un muzician cu o carieră […]